Zamieszczone przez dato
Zacisk hamulca ręcznego
Zwiń
X
-
Re: Zacisk hamulca ręcznego
Zamieszczone przez dawidek33Mam taki problem w octawi z 2004 z silnikiem 1.9 tdi 130 koni z 6 biegową skrzynia zacisk od hamulca ręcznego mi nie odbija. z tego co się dowiedziałem to raczej nie da się go naprawić. Może ktoś wie ile może nowy kosztować.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
w Toledo są takie same hamulce jak w Octavii. Sprawdź nr części na obu zaciskach.
Zacisk lewy i prawy mają inne nr.
1J0 615 424B-prawy
1J0 615 423B-lewyO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
ja kupowalem jakies 6 m-c temu zacisk i placilem 200 z groszami, bo jakis debil, ktory mi wymienial tarcze tak dokrecil odpowietrznik, ze zerwal gwint. Przy odpowietrzaniu odkrecilem z gwintem. Zalozenie nowych zajelo mi ok 30 - 45 min jak dobrze pamietam.
Pozdr.
BartekRadio: C90r+XDP210EQ
Kable:Opt,Skyline,50 mm
Wzm:XES M1+FP 1.800
Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
Komentarz
-
-
w zacisku nie ma sie co popsuć, kup zestaw uszczelek (30zł) rozbierz zacisk i wyczyść.
Na początek sprawdź czy linka odbija, potem odepnij linkę i zobacz czy lekko chodzi dźwignia ręcznego i czy odbija. Jak dźwignia ciężko chodzi spróbuj ją rozruszać (klucz oczkowy 13 na śrubę przy dźwigni i obracając ją rozruszaj dźwignie)Octavia 1,8 20V
Komentarz
-
-
Zgodzę sie z przedmówcą. Łatwo tez sprawdzic czy odbija czy może to linka. Podnieś koło do góry zdejmij je pokręć tarczą, poogladaj zacisk by zlokalizowac ramię od linki z ręcznego hampla. Zdejmij linkę pokręć tarczą, zaciągnij ramie recznego by poczuc na tarczy opór i puśc ramie jak odbija i tarcza sie kręci no to linka do kontroli. Zauważ że ręczny nie puszcza do pełnego luzu tarczy bo podczas obracania tarczy ona delikatnie bije po klockach powodując cofniecie klocków. Tarcza prawie nigdy nie jest idealnie płaska.
Komentarz
-
-
A więc powiem tak. W zacisku hamulca na tylną oś w przeciwieństwie do tego, co Ci podpowiada kolega przemek77 jest się, co popsuć mianowicie w środku tłoczka znajduje się sworzeń taka rurka z gwintem w środku. ten właśnie sworzeń lubi się zapiekać w tłoczku. Sworzeń ten zabezpieczony jest taką podkładką sprężynową fachowo nazywa się to zabezpieczenie pierścień segera czy jakoś tak. Należy wyjąć te zabezpieczenie i w kolejności powyciągać podkładki, które się pod nim znajdują. Jest ich tam kilka różnych typów. Pamiętaj, aby nie pomylić ich kolejności. Jak już wyciągniesz te podkładki należy wyjąć ten sworzeń? Jeżeli jest on zapieczony trzeba troszkę użyć siły, aby go wydostać z tłoczka tylko bez przesady, aby go nie uszkodzić. Jak już wyciągniesz ten sworzeń to na jego końcu ujrzysz gumową uszczelkę i właśnie za nią zapieka się ten sworzeń? należy go wyczyścić i nasmarować smarem miedziowym a następnie składamy wszystko do kupy.
Robiłem to rok temu przy swoim aucie a wczoraj u brata. W oby dwóch przypadkach był właśnie problem z zapieczonym sworzniem tłoczka i dlatego nie odbijał zacisk od hamulca ręcznego.
Komentarz
-
Komentarz