Zacisk hamulca ręcznego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maciek_eje
    Classic
    • 2012
    • 8

    Zacisk hamulca ręcznego

    Zamieszczone przez dato
    A zamiast po hamulcach nie mogłeś sobie płynnie na lewy po krótkim rzucie w lusterko ? No bez jaj, żeby z takiej pierdoły ciśnienie sobie podnosić ? Po co ? Gazetę miałeś rozłożoną na kierownicy, czy pisanie smsa Ci przerwał ???
    I to samo zrobić kolesiowi na lewym pasie, na którym zazwyczaj lecą w okolicach 180?
  • dawidek33
    Classic
    • 2010
    • 17

    #2
    Zacisk hamulca ręcznego

    Mam taki problem w octawi z 2004 z silnikiem 1.9 tdi 130 koni z 6 biegową skrzynia zacisk od hamulca ręcznego mi nie odbija. z tego co się dowiedziałem to raczej nie da się go naprawić. Może ktoś wie ile może nowy kosztować.
    Dawidek33

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3776
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      ok 250 zł. (org.) I jest to zacisk hamulca zasadniczego i ręcznego. Jest to ten sam zacisk.
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #4
        Re: Zacisk hamulca ręcznego

        Zamieszczone przez dawidek33
        Mam taki problem w octawi z 2004 z silnikiem 1.9 tdi 130 koni z 6 biegową skrzynia zacisk od hamulca ręcznego mi nie odbija. z tego co się dowiedziałem to raczej nie da się go naprawić. Może ktoś wie ile może nowy kosztować.
        może wystarczy wymienić samą linkę, ja tak miałem że przypiekłem tylnią tarczę i w związku z tym przypiekł sie również pancerz od hamulca i hamulec nie trzymał, wymieniłem linke od ręcznego i problem z głowy
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • dawidek33
          Classic
          • 2010
          • 17

          #5
          dzięki

          [ Dodano: Sro 09 Lis, 11 18:38 ]
          jeszcze jedno czy taki będzie pasował zacisk od toledo do octavi ??
          Dawidek33

          Komentarz

          • endryu
            RS
            • 2006
            • 3776
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            w Toledo są takie same hamulce jak w Octavii. Sprawdź nr części na obu zaciskach.
            Zacisk lewy i prawy mają inne nr.
            1J0 615 424B-prawy
            1J0 615 423B-lewy
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz

            • ziutsane
              RS
              • 2007
              • 2376

              #7
              ja kupowalem jakies 6 m-c temu zacisk i placilem 200 z groszami, bo jakis debil, ktory mi wymienial tarcze tak dokrecil odpowietrznik, ze zerwal gwint. Przy odpowietrzaniu odkrecilem z gwintem. Zalozenie nowych zajelo mi ok 30 - 45 min jak dobrze pamietam.
              Pozdr.
              Bartek
              Radio: C90r+XDP210EQ
              Kable:Opt,Skyline,50 mm
              Wzm:XES M1+FP 1.800
              Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

              Komentarz

              • przemek77
                Ambiente
                • 2009
                • 100

                #8
                w zacisku nie ma sie co popsuć, kup zestaw uszczelek (30zł) rozbierz zacisk i wyczyść.
                Na początek sprawdź czy linka odbija, potem odepnij linkę i zobacz czy lekko chodzi dźwignia ręcznego i czy odbija. Jak dźwignia ciężko chodzi spróbuj ją rozruszać (klucz oczkowy 13 na śrubę przy dźwigni i obracając ją rozruszaj dźwignie)
                Octavia 1,8 20V

                Komentarz

                • richi9
                  Rider
                  • 2011
                  • 427

                  #9
                  Zgodzę sie z przedmówcą. Łatwo tez sprawdzic czy odbija czy może to linka. Podnieś koło do góry zdejmij je pokręć tarczą, poogladaj zacisk by zlokalizowac ramię od linki z ręcznego hampla. Zdejmij linkę pokręć tarczą, zaciągnij ramie recznego by poczuc na tarczy opór i puśc ramie jak odbija i tarcza sie kręci no to linka do kontroli. Zauważ że ręczny nie puszcza do pełnego luzu tarczy bo podczas obracania tarczy ona delikatnie bije po klockach powodując cofniecie klocków. Tarcza prawie nigdy nie jest idealnie płaska.

                  Komentarz

                  • Raymond
                    Classic
                    • 2007
                    • 26

                    #10
                    A więc powiem tak. W zacisku hamulca na tylną oś w przeciwieństwie do tego, co Ci podpowiada kolega przemek77 jest się, co popsuć mianowicie w środku tłoczka znajduje się sworzeń taka rurka z gwintem w środku. ten właśnie sworzeń lubi się zapiekać w tłoczku. Sworzeń ten zabezpieczony jest taką podkładką sprężynową fachowo nazywa się to zabezpieczenie pierścień segera czy jakoś tak. Należy wyjąć te zabezpieczenie i w kolejności powyciągać podkładki, które się pod nim znajdują. Jest ich tam kilka różnych typów. Pamiętaj, aby nie pomylić ich kolejności. Jak już wyciągniesz te podkładki należy wyjąć ten sworzeń? Jeżeli jest on zapieczony trzeba troszkę użyć siły, aby go wydostać z tłoczka tylko bez przesady, aby go nie uszkodzić. Jak już wyciągniesz ten sworzeń to na jego końcu ujrzysz gumową uszczelkę i właśnie za nią zapieka się ten sworzeń? należy go wyczyścić i nasmarować smarem miedziowym a następnie składamy wszystko do kupy.

                    Robiłem to rok temu przy swoim aucie a wczoraj u brata. W oby dwóch przypadkach był właśnie problem z zapieczonym sworzniem tłoczka i dlatego nie odbijał zacisk od hamulca ręcznego.

                    Komentarz

                    Pracuję...